10 tips om je huid al slapend te verbeteren!

Ons drukke leven doet ons steeds meer beseffen dat een goede nachtrust van groot belang is! De weg naar een stralende huid tijdens gedurende nacht klinkt dan ook als een droom en zou geen moeilijke opgave moeten zijn. Toch vergt het soms wat tijd en laten velen daar nu net het geduld niet voor hebben. Geen tijd is ook een veel voorkomend excuusje om met een laag make-up het bed in te duiken. Wakker worden met wimpers die aan elkaar geplakt zitten en hier en daar wat puisten is dan de prijs die je er voor betaald! Zeg nu zelf, dat is het toch niet waard?! Ik hoor je al denken.. ”Hoe doe ik dat zonder teveel tijd in de badkamer door te brengen?” Wees gerust, het hoeft allemaal niet zo uitgebreid! Ik heb een aantal tips op een rijtje gezet om huidverbetering (gedurende nacht) te bereiken op de meest simpele manieren.. Lees maar verder!

1. Slaap voldoende..

Dit is meteen een van belangrijkste! Van 4 (onderbroken) uurtjes slaap brand je helemaal af. Dat geldt hetzelfde voor je huid! Een mens heeft gemiddeld 8 uur slaap nodig om goed te functioneren en dus ook . Dus kruip er op tijd in! Pak desnoods een boek, dat verzet je gedachten even en je slaapt er beter (dieper) van. Gebruik liever geen tablet of tv, dat houdt je juist weer wakker. Probeer ervoor te zorgen dat je aan die 8 uren komt!

2. ..En NOOIT met make-up!

Dat er nog steeds mensen zijn die dit doen kan ik maar niet begrijpen! We weten inmiddels allemaal dat onzuiverheden voor het grootste deel ontstaan door het opstapelen van vuil, talg en dode huidcellen als gevolg van slecht reinigen. Je huid wordt er ook nog eens sneller oud door! Ik snap dat je erg moe bent op het moment dat je thuiskomt van een lange (zware) avond! Maar geloof me, het voelt zoveel beter om een schoon gezicht op je hoofdkussen neer te leggen dan dat je snachts in je eigen restjes vuil en make-up ligt te rollen. Reinig het liefste met een goede (milde) cleanser en toner, sluit daarna af met een goede exfoliant en moisturiser. Ben je echt te moe? Haal dan gewoon even snel je make-up er af met wat miccelair water op een wattenschijfje. Nog even naspoelen met wat lauwwarm water en klaar.

3. Doe je haar vast

Draag je haar uit je gezicht als je gaat slapen. Steek het haar ’s nachts losjes op. Zo kunnen de natuurlijke oliën van het haar je huid niet beschadigen. De Invisibobble elastiekjes zijn heel fijn omdat ze geen metalen sluiting hebben die een trekkerig gevoel geven en je haar kunnen beschadigen. Sinds ik deze ontdekt heb, gebruik ik eigenlijk nooit meer ”gewone” elastiekjes! Zo wordt ik ook niet meer wakker met een rare knik in mijn haar.

4. Verschoon regelmatig je kussensloop

En heel belangrijk! Vervang je kussensloop twee keer per week en draai het om op dagen dat je het niet verschoont, om huidcontact met bacteriën te voorkomen.

5. Meditatie

Stress kan puisjes en onregelmatigheden veroorzaken en de huidveroudering versnellen. Maak daarom voor het slapengaan tijd om je hoofd leeg te maken en te ontspannen. Dit verbetert de kwaliteit van de slaap waardoor je uitgerust en ontspannen wakker wordt.

6. Slaap op satijn

Slapen op een katoenen kussensloop kan zorgen voor slaaplijnen in je gezicht. Ik spreek uit ervaring! Satijn voorkomt niet alleen dat je wakker wordt met de slaaplijnen in je gezicht.. Maar het zorgt er ook voor dat je nachtcrème beter wordt opgenomen en niet wordt geabsobeert door je kussen. Vervang daarom katoen door satijn voor een gladde huid. Een ”Beauty pillow” biedt nog een hele hoop extra voordelen! O.a. vet haar verminderen, geen klitten en pluis meer in het haar en ook rimpeltjes of fijne lijntjes vervagen.

7. Massage

Of dat nu manueel of met een ”cupping” techniek toegepast wordt, maakt niet uit! Je stimuleert de doorbloeding waardoor de belangrijke stoffen in je skincare hun werk beter kunnen doen en de afvalstoffen beter afgevoerd kunnen worden! Het hoeft echt geen massage van een half uur te zijn om een goed effect te bereiken. Een korte massage van 5 minuutjes is al voldoende!

8. Laat zout en snelle suikers staan

Wanneer je veel zout eet voor het slapen gaan, kan het lichaam uitgedroogd raken en kunnen er vochtophopingen rond de ogen ontstaan. Wat resulteert in opgezwollen ‘puffy’oogleden in de ochtend. Snelle suikers zorgen weer sneller voor puistjes en andere onzuiverheden. Zet in plaats van cola een flesje water op je nachtkastje neer zodat je altijd een slok kan nemen als je onverwachts dorst krijgt.

9. Geef niet te snel op!

Iets wat je niet alleen in de avond doet maar eigenlijk altijd belangrijk is om in je achterhoofd te houden.. Geef producten de tijd om hun werking te bewijzen. Verwacht niet binnen 1 dag/nacht het beste resultaat! Gooi dus niet meteen alles aan de kant als je na een week nog maar weinig ziet gebeuren. De meeste producten hebben een aantal weken de tijd nodig om een goed resultaat te kunnen zien.

10. Gebruik af en toe een nachtmasker

Door regelmatig een hydraterend en stimulerend masker te gebruiken trakteer je je huid op een ontspannend extraatje in de nacht! Twee vliegen in één klap, dus! Kies er dan wel eentje uit die veel antioxidanten en kalmerende bestanddelen bevat.

Dit zijn de beste tips die ik kan meegeven om in de ochtend fris, fruitig
en stralend wakker te worden!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.